Cap a on?

Cap a on?
CAP A ON????

diumenge, 22 de novembre del 2015

TALENT COOPEL amb els alumnes de 3r de l'ESO


Hola bona nit companys/es!!

Durant tot el mes de novembre he assistit a unes sessions que realitzava el meu tutor de pràctiques i que estan incloses en el PAT del centre (Pla d'actuació tutorial). Hem anat dins de l'horari lectiu a les diferents classes de 3r d'ESO (quatre), explicant, exposant el recurs TALENT COOPEL, donant-los la oportunitat de tenir un recurs més a l'hora d'estudiar. Ha estat molt divertit i enriquidor perquè és una de les funcions que duu a terme el psicopedagog - orientador en els centres educatius.

Ha estat bé veure com s'ho prenien els alumnes, i els seus tutors.

En un primer moment se'ls presenta aquesta eina per a que puguin estudiar d'una manera diferent mitjançant el joc, i després a partir d'una part de temari de les diferents assignatures que ja havien treballat prèviament, se'ls plantejava que ho portessin a terme a dins de la classe, el resultat ha estat força divertit perquè a molts d'ells se'ls feia "raro", que a aquestes "alçades" se'ls ensenyes com estudiar, val a dir que alguns d'ells no han estat per la feina i no ho han fet gairebé però tot plegat l’experiència ha anat molt bé. No he pogut fer fotografies del procés però si del resultat de la seva feina.

Les conclusions que trec d'aquesta pràctica són contradictòries, per una banda entenc que es tracta d'un bon recurs per ensenyar, però els alumnes ho veien no com una oportunitat més que els ajuda de cara a l'estudi, sinó com una feina més i molts d'ells no tenien ganes de treballar. També m'agradaria dir que molts dels alumnes no entenien perquè es feia aquesta sessió i menys que ho fes el psicopedagog, tot i que en anys anteriors i dins de l'orientació i tutoria del centre s'han dut a terme actuacions als alumnes en orientació a l'estudi, la meva sensació va ser que ho entenien com a sessions separades sense relació entre elles.

També em  va deixar molt sorpresa la manca de recursos que molt tenien a l’hora d’estudiar, i és per això que em sorprèn la manca d’implicació per part d’alguns alumnes que vaig observar.

En el projecte que hauré de fer a la PAC3 d'aquest PRÀCTICUM, un dels apartats serà projectar unes sessions com aquestes, presentant aquesta eina per a l'estudi, per a realitzar-les amb els alumnes de primer i quart de l'ESO, i jo seré la que les durà a terme.

Bé aquí us deixo un exemple de com va anar!!!

Fins a la propera entrada.
 
 
 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada