Cap a on?

Cap a on?
CAP A ON????

dissabte, 7 de novembre del 2015

FONAMENTACIÓ TEÒRICA DEL TALENT COOPEL

La fonamentació teórica d'aquesta técnica d'estudi és l'aprenentatge significatiu d’Ausubel. 
Aquesta teoria concep l’aprenentatge com un procés de modificació del coneixement i reconeix la importància que tenen en aquest desenvolupament els processos mentals.
L’aprenentatge significatiu s’aconsegueix  per mitja d’aprenentatge per descobriment o per recepció. Aquest tipus d’aprenentatge  implica uns coneixements previs de l’alumne i el material i continguts d’aprenentatge amb la finalitat d'aconseguir la modificació del coneixement.
En l’aprenentatge significatiu és el propi nen el que fa la recerca del seu propi aprenentatge, sent el mestre, el professor o l’adult el que fa de quia.
En el Cooppel és el propi alumne el què es fa les preguntes i descobreix què vol saber, i també és ell mateix qui buscant la informació necessària va  connectant amb els seus coneixements previs, i fa que pugui   contestar-se  a les seves pròpies preguntes.
I finalment una de les condicions "sine quanon" és la motivació (que implica tenir interès per aprendre i s’ha d’esforçar per fer-ho).  i l'alumne l'ha de tenir per aprendre  significativament és . L’alumne ha d’estar implicat en que està fent, ha de

4 comentaris:

  1. Hola!!!! Llegint la teva publicació m'ha recordat que l'escola on jo faig les pràctiques fonamenten el procés d'ensenyament-aprenentatge des del mateix enfocament d'aprenentatge significatiu, coneixements previs i motivació. De fet, tots els procesos d'ensenyament- aprenentatge haurien de partir de les premises i fonaments teorics que has proposat tu independentment de la institució, doncs sol assegurar èxit en el procés. No havia sentit a parlar del talent coopel i em sembla interessant indagar-hi una mica més.

    ResponElimina
  2. Yo al igual que Elisa tampoco había escuchado hablar sobre el Talent Coopel. La verdad que ha despertado mi curiosidad. Gracias por compartir esta información

    ResponElimina
  3. Jo tampoc coneixia el Talent Coopel. Trobo que és molt interessant, però cal motivar als alumnes i acompanyar-los fins al final per aque puguin comprovar els avantatges d'aquest sistema d'aprenentatge.
    Jo també continuaré indagant sobre el Talent Coopel.

    ResponElimina
  4. Jo com les meves companyes, tampoc coneixia el Talen Coopel. Penso que és molt important que els alumnes parteixin del seus propis interessos ja que així s'aconsegueix realment un aprenentatge significatiu. És l'alumne qui investiga allò que l'interessa de manera que allò que vagi descobrint durant la seva investigació de ben segur que li quedarà enregistrat a la seva memòria. Continuaré buscant informació sobre això. Gràcies!

    ResponElimina