Cap a on?

Cap a on?
CAP A ON????

dimecres, 4 de novembre del 2015

ACTUACIONS QUE ES DUEN A TERME I ESPAIS ON ES REALITZEN

 
Hola bona nit!!


Mirant les entrades que he fet al blog, em sembla que molt clar l’objectiu de les meves pràctiques, però espero que amb aquesta entrada pugui aclarir una mica el context de les meves pràctiques i l'objectiu.

Les pràctiques les realitzo en un centre d’educació secundària obligatòria  i de Batxillerat de la ciutat de Tarragona (centre ja descrit en una entrada anterior). Dins del context del centre les meves pràctiques les realitzo dins de l'àmbit no formal de l'educació (fora de l'horari escolar), amb alumnes de 1r, 2n, i 3r de l'ESO.

Realitzo les meves pràctiques de dilluns a dimecres a les tardes. Els dilluns i els dimecres estic en ETE, es tracta d'un projecte que es porta a terme al centre, es tracta d'oferir als alumnes del centre un espai on li puguin ajudar a l'hora d'organitzar-se a l'hora de fer els seus deures, d'estudiar, a gestionar l'ús de l'agenda, se'ls ensenyen tècniques d'estudi (d'aquí ve el nom ETE), i també se'ls ensenya els joc cooperatiu TALENT COOPPEL, que és una manera d'estudiar jugant, aquest espai el porta el psicopedagog/orientador del centre i el meu tutor de les pràctiques, també intervenen dos noies que están dins del projecte del centre "d'ESTADA EN L'EMPRESA", són noies que estan cursant segon de Batxillerat i participen en aquest projecte, se'ls convaliden unes hores d'altres assignatures que elles realitzen. Elles ajuden als nois/es que venen a les tècniques d'estudi amb els seus deures. L'orientador el que pretén és ensenyar-los a gestionar i organitzar el seu temps, els seus deures i la seva manera d'estudiar.

Els dimarts a la tarda també es duu a terme al centre un espai que es diu OASIS, en aquest espai, es realitza sobretot un treball amb les famílies i els alumnes. Aquests només poden assistir-hi amb els pares, i se'ls explica en què consisteix el joc del TALENT COOPPEL, que és una eina, recurs per a ajudar a l'estudi dels alumnes. Se'ls ensenya també als pares amb la idea de que s'involucrin en la feina dels seus fills, i per a que puguin fer el joc a casa en cas de que sigui necessari. Es tracta d'ensenyar-los a estudiar, a saber destriar les idees principals i secundàries d'un text qualsevol que s'hagin d'estudiar per a després poder fabricar el joc, ells mateixos. Aquest últim espai és totalment gratuït i voluntari per als alumnes i famílies.

Normalment se'ls ofereix als alumnes i famílies que ho necessiten a través del tutor.

Val a dir que si hi ha famílies i alumnes que no poden venir els dimarts per aprendre el joc se'ls ofereix la possibilitat d'assistir a l'espai ETE, però aprenent el joc.

Es tracta doncs d’ajudar a que els alumnes construeixin el seu coneixement, (com els dificis), dient-los quins instruments han d’ultilitzar i com manejar-los. Motivant en certa manera, deixant de banda el fracàs i el desencant, per a que no abandonin tot el que està relacionat amb l’estudi i la lectura.

Per això es fa necessari unes tècniques d’estudi, uns recursos, unes estratègies d’aprenentatge i és en aquests espais que se’ls ofereixen als alumnes.


Espero que us hagi quedat una mica més clar el context, i l'objectiu de les meves pràctiques.

En properes entrades us explicaré en què consisteix el joc, ja vaig fer cinc cèntims en una altra entrada.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada