Hola bona nit!!
Mirant les entrades que he fet al blog, em sembla que
molt clar l’objectiu
de les meves pràctiques, però
espero que amb aquesta entrada pugui aclarir una mica el context de les meves
pràctiques i l'objectiu.
Les pràctiques les realitzo en
un centre d’educació secundària obligatòria i de Batxillerat de la ciutat
de Tarragona (centre ja descrit en una entrada anterior). Dins del context del
centre les meves pràctiques les realitzo dins de l'àmbit no formal de
l'educació (fora de l'horari escolar), amb alumnes de 1r, 2n, i 3r de l'ESO.
Realitzo les meves pràctiques
de dilluns a dimecres a les tardes. Els dilluns i els dimecres estic en ETE, es
tracta d'un projecte que es porta a terme al centre, es tracta d'oferir als
alumnes del centre un espai on li puguin ajudar a l'hora d'organitzar-se a
l'hora de fer els seus deures, d'estudiar, a gestionar l'ús de l'agenda, se'ls
ensenyen tècniques d'estudi (d'aquí ve el nom ETE), i també se'ls ensenya els
joc cooperatiu TALENT COOPPEL, que
és una manera d'estudiar jugant, aquest espai el porta el
psicopedagog/orientador del centre i el meu tutor de les pràctiques, també
intervenen dos noies que están dins del projecte del
centre "d'ESTADA EN L'EMPRESA", són noies que estan cursant
segon de Batxillerat i participen en aquest projecte, se'ls convaliden unes
hores d'altres assignatures que elles realitzen. Elles ajuden als nois/es
que venen a les tècniques d'estudi amb els seus deures.
L'orientador el que pretén és ensenyar-los a gestionar i organitzar
el seu temps, els seus deures i la seva manera d'estudiar.
Els dimarts a la tarda també
es duu a terme al centre un espai que es diu OASIS, en aquest espai, es
realitza sobretot un treball amb les famílies i els alumnes. Aquests només
poden assistir-hi amb els pares, i se'ls explica en què consisteix el joc del
TALENT COOPPEL, que és una eina, recurs per a ajudar a l'estudi dels alumnes.
Se'ls ensenya també als pares amb la idea de que s'involucrin en la feina dels
seus fills, i per a que puguin fer el joc a casa en cas de que sigui necessari.
Es tracta d'ensenyar-los a estudiar, a saber destriar les idees principals i
secundàries d'un text qualsevol que s'hagin d'estudiar per a després poder
fabricar el joc, ells mateixos. Aquest últim espai és totalment gratuït i
voluntari per als alumnes i famílies.
Normalment se'ls ofereix als
alumnes i famílies que ho necessiten a través del tutor.
Val a dir que si hi ha
famílies i alumnes que no poden venir els dimarts per aprendre el joc se'ls
ofereix la possibilitat d'assistir a l'espai ETE, però aprenent el joc.
Es tracta doncs d’ajudar a que
els alumnes construeixin el seu coneixement, (com els dificis), dient-los quins
instruments han d’ultilitzar i com manejar-los. Motivant en certa manera,
deixant de banda el fracàs i el desencant, per a que no abandonin tot el que
està relacionat amb l’estudi i la lectura.
Per això es fa necessari unes
tècniques d’estudi, uns recursos, unes estratègies d’aprenentatge i és en
aquests espais que se’ls ofereixen als alumnes.
Espero que us hagi quedat una mica més clar el context, i l'objectiu de les meves pràctiques.
En properes entrades us explicaré en què consisteix el joc, ja vaig fer cinc cèntims en una altra entrada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada