Cap a on?

Cap a on?
CAP A ON????

dimarts, 15 de desembre del 2015

REVISIÓ AUTÒNOMA DEL PROJECTE ACADÈMIC

Hola bones companys/es!!!
Iniciem la darrera setmana de les pràctiques, i la darrera setmana d'Institut, amb tot el que això comporta; nevis pel NadaL, nervis per les notes, perquè ja necessitem uns dies de vacances, etc.Ahir dilluns a la sessió d'ETE el meu tutor els va donar als alumnes un full d'autoavaluació, molts no sabien què era, i el meu tutor un per un amb un llistat de notes de tots els alumnes de l'Institut anava explicant i comentant les assignatures que cada un tenia suspesa, i a la vegada els donava el full  (després posaré la foto), aquí els alumnes han d'avaluar-se a ells mateixos i també han de preguntar als mestres de les diferents assignatures quins són els aspectes a millorar en cada una d'elles. Ells han de preguntar als seus diferents professors. Dintre dels aspectes de millora hi trobem; Actitud, intervencions a classe, feina per casa, examens, treballs, produccions, treballs extra, absències, etc.
Aquest full l'han d'emplenar i tenen temps fins a mitjans de gener, forma del projecte d'Orientació del centre en l'apartat de tutoria.
A banda d'aquest full, m'agradaria dir també que em vaig esgarrifar una mica, els alumnes de primer rebien la notícia de les matèries suspeses de manera molt natural..., alguns tenien sis o set suspeses!!!!, fins i tot el meu tutor ho veia com quelcom normal, em va dir que la primera avaluació de primer, és així de dura. El problema que vaig trobar no era el fet de suspendre moltes, que també, era que ho veiés tothom molt normlitzat..., no crec que aquest sigui el camí... 
COM HO VEIEU VOSALTRES????
Aquí us paso també la fotografia del full de revisió.


2 comentaris:

  1. Justament fa unes setmanes que penso molt en el tema de l’avaluació. Primer de tot, et vull dir que em sembla una proposta molt bona fer una autoavaluació per tal que l’alumne reflexioni sobre el propi procés d’aprenentatge, per tal que millori l’autoconeixement i es pugui autoregular. En segon lloc, comentar que crec que el tema de l’avaluació en molts centres succeeix el que tu expliques, hi ha tants suspesos que es veu com una cosa normal. En la meva opinió, és important fer una avaluació continuada que permeti guiar als alumnes al llarg del trimestre així com donar-los l’opció de millorar o repetir treballs i exàmens que no els hagin anat bé. Estic d’acord amb tu en que suspendre 7 assignatures com si res no hauria de ser “normal”.

    ResponElimina
  2. A l'escola on jo treballo, que és d'infantil i primària, es fa una autoavaluació escrita des de primer de primària on els infants tenen una sèrie d'ítems que han d'avaluar-se no tant d'assignatures com si aixeca la ma per poder parlar, si ha millorat en allò que li han anat dient, si intenta ajudar als seus companys i companyes... I tant a cicle mitjà com a superior ja es basa més en les assignatures (o més aviat en els treballs que han fet a les assignatures). Considero que és una bona forma que els infants s'impliquin en el seu aprenentatge i en millorar de cara a les següents avaluacions i que així no només es valorin els resultats finals sinó que el infant pugui dir si s'ha esforçat o no.
    Per una altra banda, el que comentes sobre els suspesos m'ha cridat molt l'atenció. Suposo que com tinc la visió de primària i això no passa m'ha sobtat molt però és el que tu comentes, si sempre passa el mateix, doncs la gent ja ho veu com una cosa "normal" i no li fa massa cas. Considero, com diu l'Alba, que el que s'hauria de fer és una bona avaluació continuada perquè els infants vegin què s'ha d'anar fent i què s'ha d'anar aprenent perquè així no arribin al final de trimestre suspenent.

    ResponElimina